Kup bilety >

Kapelusz Pani Wrony

O spektaklu

Kapelusz Pani Wrony, nieodłączny atrybut elegantki i prawdziwej damy leśnej społeczności, zaginął! Stało się to w nikomu nieznanych okolicznościach, co wywołuje poważne zamieszanie. Pani Wrona popadła w stan załamania nerwowego, a reszta bohaterów pozostaje poważnie zaniepokojona zaistniałym stanem rzeczy. Pewne jest jedno: sprawę należy powierzyć w ręce Agencji Detektywistycznej Barnaby Niedźwiedzia – będącego gotowym „na każde wezwanie”.

W tym miejscu rozpoczyna się właściwa akcja spektaklu. Barnaba musi przesłuchać wszystkich, którzy z Panią Wroną i dzierżonym przez nią kapeluszem mogli mieć coś wspólnego. Każdy mieszkaniec lasu zostanie przesłuchany i niemal w każdym z nich drzemią cechy czyniące go potencjalnym podejrzanym…

Obserwujcie zatem bacznie akcję przedstawienia i spróbujcie rozwiązać tę frapującą zagadkę!

Liczymy na Was!

Kiedy gramy?
Ceny biletów

Normalny: 38 zł

Ulgowy: 34 zł

Grupowy: 30 zł

Dodatkowe informacje
Autor: Danuta Parlak
Reżyseria i adaptacja: Punch Mama
Scenografia: Dariusz Panas
Muzyka: Jan Gembala
Reżyseria świateł: Zbigniew Lisowski
Multimedia: Sylwester Siejna
Inspicjent: Anita Kurek
Premiera: 9 października 2022
Czas trwania: 55 min
Od lat: 7

Barnaba Niedźwiedź– Mariusz Wójtowicz
Genowefa Wrona – Grażyna Rutkowska-Kusa
Bronisława Myszka– Marta Parfieniuk-Białowicz
Maksymilian Lisica– Krzysztof Grzęda 
Roman Dzięcioł – Jacek Pysiak
Andrzej Wiewiórko– Krzysztof Parda / Andrzej Korkuz (od 02.03.2024)
Maria Ptaszkowa – Edyta Soboczyńska

Janusz Zając – Sławomir Marks

Bogusław Jeż – Wojciech Domański

Punch Mama w swym dowcipnie reżyserskim stylu, jeszcze przed trzecim dzwonkiem, doskonale potrafi najpierw małych widzów zaintrygować , by już w pierwszej scenie spektaklu doprowadzić ich do wybuchu śmiechu na widok „pękatego” Barnaby Niedźwiedzia (Mariusz Wójtowicz), stylizowanego „fryzem” na detektywa Rutkowskiego. 

Aram Stern, Nieco niedouczona Wrona, czyli zero waste na scenie, www.teatrdlawszystkich.eu

Postaci na pograniczu realności z fikcją doskonale oddziałują na dziecięcą wyobraźnię. Tworzą też doskonałe pole do wprowadzenia humorystycznych zabiegów, które zostało doskonale wykorzystane przez twórców. Z niektórych żartów śmiały się głównie młodsze głosy, z innych te niższe i starsze, wreszcie z niektórych cała symfonia głosów w każdym wieku. Grano na znanych archetypach postaci, które udało się ciekawie odświeżyć. Całość przypominała mi trochę efekt uzyskany w „Shreku” albo w „Prawdziwej historii Czerwonego Kapturka”.

Barbara Lewińska, Kryminalna zagadka wszechlasu. «Kapelusz Pani Wrony» w Teatrze „Baj Pomorski” w Toruniu – recenzja napisana podczas 28. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Lalek „Spotkania”

Bo teatr lalek to nie tylko teatr marionetek czy kukiełek, ale teatr przedmiotu; ogrywanego, grającego, ale i dookreślającego daną postać. Największy nacisk w tym przedstawieniu realizatorzy położyli na plastykę i ruch sceniczny. Autorka adaptacji i reżyserka w jednej osobie, Punch Mama, tak skomponowała akcję, że rozciągnięte na całą salę zdarzenia przez cały czas trwania spektaklu, angażują emocje i uwagę publiczności.

 Anita Nowak, Na całej połaci las…, www. e-teatr.pl

Kapelusz Pani Wrony

Barnaba Niedźwiedź– Mariusz Wójtowicz
Genowefa Wrona – Grażyna Rutkowska-Kusa
Bronisława Myszka– Marta Parfieniuk-Białowicz
Maksymilian Lisica– Krzysztof Grzęda 
Roman Dzięcioł – Jacek Pysiak
Andrzej Wiewiórko– Krzysztof Parda / Andrzej Korkuz (od 02.03.2024)
Maria Ptaszkowa – Edyta Soboczyńska

Janusz Zając – Sławomir Marks

Bogusław Jeż – Wojciech Domański

Punch Mama w swym dowcipnie reżyserskim stylu, jeszcze przed trzecim dzwonkiem, doskonale potrafi najpierw małych widzów zaintrygować , by już w pierwszej scenie spektaklu doprowadzić ich do wybuchu śmiechu na widok „pękatego” Barnaby Niedźwiedzia (Mariusz Wójtowicz), stylizowanego „fryzem” na detektywa Rutkowskiego. 

Aram Stern, Nieco niedouczona Wrona, czyli zero waste na scenie, www.teatrdlawszystkich.eu

Postaci na pograniczu realności z fikcją doskonale oddziałują na dziecięcą wyobraźnię. Tworzą też doskonałe pole do wprowadzenia humorystycznych zabiegów, które zostało doskonale wykorzystane przez twórców. Z niektórych żartów śmiały się głównie młodsze głosy, z innych te niższe i starsze, wreszcie z niektórych cała symfonia głosów w każdym wieku. Grano na znanych archetypach postaci, które udało się ciekawie odświeżyć. Całość przypominała mi trochę efekt uzyskany w „Shreku” albo w „Prawdziwej historii Czerwonego Kapturka”.

Barbara Lewińska, Kryminalna zagadka wszechlasu. «Kapelusz Pani Wrony» w Teatrze „Baj Pomorski” w Toruniu – recenzja napisana podczas 28. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Lalek „Spotkania”

Bo teatr lalek to nie tylko teatr marionetek czy kukiełek, ale teatr przedmiotu; ogrywanego, grającego, ale i dookreślającego daną postać. Największy nacisk w tym przedstawieniu realizatorzy położyli na plastykę i ruch sceniczny. Autorka adaptacji i reżyserka w jednej osobie, Punch Mama, tak skomponowała akcję, że rozciągnięte na całą salę zdarzenia przez cały czas trwania spektaklu, angażują emocje i uwagę publiczności.

 Anita Nowak, Na całej połaci las…, www. e-teatr.pl

Logo Teatr Baj Pomorski oraz Herb Miasta ToruńLogo Teatr Baj Pomorski oraz Herb Miasta Toruń w wersji kontrastowej