Kup bilety >

Jaś i Małgosia

O spektaklu

Witam was, kochane Jasie,

Witam was, Małgosie drogie,

Jakże strasznie cieszę ja się,

Że się z wami spotkać mogę…

A ten domek jest z piernika,

A ten domek jest z zabawek.

W lukrze, cukrze, smakołykach

To jest domek waszych marzeń…

Podobno najbardziej uwielbiamy te piosenki, które już raz słyszeliśmy. Na pewno jest tak z bajkami, z których postacie do dzisiaj wypełniają świat naszego dzieciństwa. Ile już razy spędzaliśmy wieczory z bohaterami braci Grimm, zaśmiewając się, płacząc lub rozmyślając nad ich przygodami…? W ,,Baju Pomorskim” możecie spotkać się z najsłynniejszymi postaciami z baśni słynnego rodzeństwa. Na scenie pojawią się zarówno Jaś, Małgosia, Baba Jaga, jak też… Czerwony Kapturek czy Kopciuszek.

Zapraszamy na spektakl z musicalowym zacięciem, w którym nic nie odbędzie się bez udziału Waszej wyobraźni. Bajkopisarz wprowadzi Was do swojego domu. Tam przejrzymy jego bibliotekę. Razem stworzymy dynamiczną, kolorową opowieść… Na scenie stanie piernikowa chatka. Jaś i Małgosia staną zaś wobec pokus podsuwanych przez Babę Jagę i jej Kota. Trafimy na karuzelę szybko zmieniających się baśniowych wydarzeń oraz melodyjnych piosenek. Dowiecie się, co znaczą takie pojęcia, jak: rodzina, tolerancja czy… grzech.

I to od Was zależy, czy zjecie cukierek otrzymany od Baby Jagi. Bo zawsze macie wybór!

Kiedy gramy?
Ceny biletów

Normalny: 38 zł

Ulgowy: 34 zł

Grupowy: 30 zł

Dodatkowe informacje

Realizatorzy:

Reżyseria i scenariusz: Zbigniew Lisowski

Scenografia: Pavel Hubička

Muzyka: Piotr Klimek

Słowa piosenek: Wojciech Szelachowski

Choreografia: Jacek Gębura

Grafiki: Sylwester Siejna

Inspicjent: Hanna Grewling-Murawska

Premiera: 10.03. 2018

Czas trwania: 75 min

Od lat: 6

Bajkopisarz – Mariusz Wójtowicz

Baba Jaga – Grażyna Rutkowska-Kusa

Małgosia – Dominika Miękus

Jaś, Książę, Duch Brata Grimm – Krzysztof Parda

Ojciec Jasia i Małgosi, Mistrz Ceremonii, Wilk, Duch Brata Grimm– Andrzej Korkuz

Czerwony Kapturek – Marta Parfieniuk-Białowicz

Macocha Jasia i Małgosi, Kotka – Edyta Łukaszewicz-Lisowska

Kościotrup, Księżniczka, Bieda, Kotka – Edyta Soboczyńska

Wujek Mietek – Krzysztof Zaremba

Zabieg ma na celu nie tyle utrwalenie znanych bohaterów braci Grimm, co stworzenie odpowiedniej aury, pobudzenie dziecięcej wyobraźni, a przede wszystkim poprzez emocjonującą zabawę, porażenie młodych widzów atmosferą teatru, gdzie snują się przecież duchy niezliczonej ilości postaci, które materializowały się na tej scenie i nigdy tak do końca z niej nie zeszły, albowiem ich cienie na zawsze zamieszkały w zakamarkach naszej wyobraźni.

Anita Nowak, Nie jedzcie cukierków, e-teatr.pl

 

Akcja toczy się w planie żywym i lalkowym. Plan lalkowy to teatr w teatrze, rzucający czar na dzieci, bowiem rozgrywa się w scenerii starej biblioteki, o jakiej marzy wielu z nas. Drewniane półki sięgające po sufit, stare tomy, wygodny fotel, stolik i lampka, obrazy na ścianach. A do tego gra światła stwarzająca ciepły klimat.

Ilona Słojewska, W Domku z Piernika, Dziennik Teatralny

 

Jaki płynie morał z tej opowieści? Dzieci! Dorosłość to nie takie hop siup. Nie spieszcie się. Do tego trzeba po prostu dorosnąć.
Rodzice, nigdy nie zostawiajcie dzieci samych. Mogą się pogubić. Nie tylko dosłownie, ale i w przenośni. Dla nas wszystkich – kochajmy bajki! Niosą w sobie tyle mądrości. A to, że czasem nasza wyobraźnia pozwala zmieniać ich treść, to nic złego. W końcu nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu wymyślić nową bajkę lub inne zakończenie znanej już opowieści. Wystarczy tylko zamknąć oczy!

SL, Jaś i Małgosia, miastozdzieckiem.pl

 

Niewątpliwie najwięcej emocji i wrażeń wywołuje pojawienie się na scenie Baby Jagi, czyli coci Jadzi oraz jej świty. Ich wygląd i zachowanie przypominają dawne kabarety, zaś wykonywane piosenki nawiązują do estetyki musicalowej. Wrażenia dopełnia krwistoczerwone wnętrze chatki Baby Jagi. Wszystko to pokazuje, jak kuszące może być zło.

NT, Zło opakowane w błyszczący papierek, „Gazeta Pomorska”

 

„Jaś i Małgosia” toruńskiego teatru Baj Pomorski to ważna i niezwykle ekspresyjna lekcja o tym, czym jest dobro i jak próbuje je pokonać zło; ale także o tym, czym jest teatr i gdzie jest jego granica. (…) Świeże spojrzenie na Babę Jagę i domek z piernika wprowadziło w toruńskim spektaklu dawkę dobrego humoru. Gwiazda kabaretu w starym stylu, z piosenkami będącymi odpowiedzią na wszystko (zasługujące na uwagę teksty autorstwa Wojciecha Szelachowskiego) oraz towarzysząca jej bajkowa, ale iście szatańska ekipa (z niezawodną Martą Parfieniuk-Białowicz; brawa dla Jacka Gębury za choreografię), to ciekawy zabieg inscenizacyjny oraz edukacyjny.

Michalina Pietkiewicz, W domku naszych marzeń, Teatr Dla Was

 

Ogromnymi atutami Jasia i Małgosi w reżyserii i według scenariusza Zbigniewa Lisowskiego są nie tylko pierwszorzędny musicalowy sznyt przedstawienia, nasycona forma teatralna, humor i gra aktorska, ale nade wszystko kapitalnie prowokacyjny walor edukacyjny: jak się nie dać słodkiej pokusie?

Aram Stern, Jaś i M. za szafą, „Menażeria”

Jaś i Małgosia
Paweł Hubička

Bajkopisarz – Mariusz Wójtowicz

Baba Jaga – Grażyna Rutkowska-Kusa

Małgosia – Dominika Miękus

Jaś, Książę, Duch Brata Grimm – Krzysztof Parda

Ojciec Jasia i Małgosi, Mistrz Ceremonii, Wilk, Duch Brata Grimm– Andrzej Korkuz

Czerwony Kapturek – Marta Parfieniuk-Białowicz

Macocha Jasia i Małgosi, Kotka – Edyta Łukaszewicz-Lisowska

Kościotrup, Księżniczka, Bieda, Kotka – Edyta Soboczyńska

Wujek Mietek – Krzysztof Zaremba

Zabieg ma na celu nie tyle utrwalenie znanych bohaterów braci Grimm, co stworzenie odpowiedniej aury, pobudzenie dziecięcej wyobraźni, a przede wszystkim poprzez emocjonującą zabawę, porażenie młodych widzów atmosferą teatru, gdzie snują się przecież duchy niezliczonej ilości postaci, które materializowały się na tej scenie i nigdy tak do końca z niej nie zeszły, albowiem ich cienie na zawsze zamieszkały w zakamarkach naszej wyobraźni.

Anita Nowak, Nie jedzcie cukierków, e-teatr.pl

 

Akcja toczy się w planie żywym i lalkowym. Plan lalkowy to teatr w teatrze, rzucający czar na dzieci, bowiem rozgrywa się w scenerii starej biblioteki, o jakiej marzy wielu z nas. Drewniane półki sięgające po sufit, stare tomy, wygodny fotel, stolik i lampka, obrazy na ścianach. A do tego gra światła stwarzająca ciepły klimat.

Ilona Słojewska, W Domku z Piernika, Dziennik Teatralny

 

Jaki płynie morał z tej opowieści? Dzieci! Dorosłość to nie takie hop siup. Nie spieszcie się. Do tego trzeba po prostu dorosnąć.
Rodzice, nigdy nie zostawiajcie dzieci samych. Mogą się pogubić. Nie tylko dosłownie, ale i w przenośni. Dla nas wszystkich – kochajmy bajki! Niosą w sobie tyle mądrości. A to, że czasem nasza wyobraźnia pozwala zmieniać ich treść, to nic złego. W końcu nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu wymyślić nową bajkę lub inne zakończenie znanej już opowieści. Wystarczy tylko zamknąć oczy!

SL, Jaś i Małgosia, miastozdzieckiem.pl

 

Niewątpliwie najwięcej emocji i wrażeń wywołuje pojawienie się na scenie Baby Jagi, czyli coci Jadzi oraz jej świty. Ich wygląd i zachowanie przypominają dawne kabarety, zaś wykonywane piosenki nawiązują do estetyki musicalowej. Wrażenia dopełnia krwistoczerwone wnętrze chatki Baby Jagi. Wszystko to pokazuje, jak kuszące może być zło.

NT, Zło opakowane w błyszczący papierek, „Gazeta Pomorska”

 

„Jaś i Małgosia” toruńskiego teatru Baj Pomorski to ważna i niezwykle ekspresyjna lekcja o tym, czym jest dobro i jak próbuje je pokonać zło; ale także o tym, czym jest teatr i gdzie jest jego granica. (…) Świeże spojrzenie na Babę Jagę i domek z piernika wprowadziło w toruńskim spektaklu dawkę dobrego humoru. Gwiazda kabaretu w starym stylu, z piosenkami będącymi odpowiedzią na wszystko (zasługujące na uwagę teksty autorstwa Wojciecha Szelachowskiego) oraz towarzysząca jej bajkowa, ale iście szatańska ekipa (z niezawodną Martą Parfieniuk-Białowicz; brawa dla Jacka Gębury za choreografię), to ciekawy zabieg inscenizacyjny oraz edukacyjny.

Michalina Pietkiewicz, W domku naszych marzeń, Teatr Dla Was

 

Ogromnymi atutami Jasia i Małgosi w reżyserii i według scenariusza Zbigniewa Lisowskiego są nie tylko pierwszorzędny musicalowy sznyt przedstawienia, nasycona forma teatralna, humor i gra aktorska, ale nade wszystko kapitalnie prowokacyjny walor edukacyjny: jak się nie dać słodkiej pokusie?

Aram Stern, Jaś i M. za szafą, „Menażeria”

Logo Teatr Baj Pomorski oraz Herb Miasta ToruńLogo Teatr Baj Pomorski oraz Herb Miasta Toruń w wersji kontrastowej