Kup bilety >

Na Arce o ósmej

O spektaklu

Przedstawienie grane jest w kameralnie ukształtowanej przestrzeni, której centrum to świat Pingwinów. W kostiumach aktorów charakterystyczne elementy wyglądu zwierzęcych bohaterów sztuki zostają przekształcone plastycznie i rozbudowane o skojarzenia z kulturą żydowską. Do tradycji klezmerskiej wyraźnie nawiązuje też muzyka Piotra Klimka.

Twórcy Na Arce o ósmej powołują na scenie rzeczywistość, w której tak dziecko, jak i dorosły znajdą ciekawych bohaterów, intrygująco skonstruowaną akcję oraz niebanalnie i niejednokrotnie z dowcipem i dystansem wyrażone tematy oraz pytania o sprawy zasadnicze: przyjaźń, lojalność, Boga.

Przedstawienie to jest odważną rozmową z dzieckiem o wizji świata, miejscu i roli w nim Boga oraz człowieka.

Spektakl otrzymał wyróżnienie ASSITEJ za wysoki poziom artystyczny przedstawień dla dzieci i młodzieży, zwane ATESTEM (Świadectwem Wysokiej Jakości i Poziomu Artystycznego) za 2010 rok.



Kiedy gramy?
Ceny biletów

Normalny: 38 zł

Ulgowy: 34 zł

Grupowy: 30 zł

Dodatkowe informacje

Autor: Ulrich Hub
Przekład z niemieckiego: Lila Mrowińska-Lissewska
Reżyseria: Paweł Aigner
Scenografia: Pavel Hubička
Muzyka: Piotr Klimek
Asystent reżysera: Katarzyna Kawalec

Muzykę do przedstawienia nagrał zespół w składzie:

Mateusz Czarnowski – akordeon
Gustaw Bachorz – klarnet
Wiktor Szostak – fortepian
Jarek Izdepski – kontrabas

Premiera: 07.03.2010

Czas trwania: 75 min

Od lat: 6

Pierwszy Pingwin – Krzysztof Grzęda
Drugi Pingwin – Marta Parfieniuk-Białowicz
Trzeci Pingwin – Andrzej Korkuz
Gołąb – Mariusz Wójtowicz
Stary Człowiek – Jacek Pysiak

Aigner co i rusz puszcza do dorosłego widza oko – dwuznaczne określenia, tajemnicze dla młodej widowni, są sygnałami dla starszej publiczności. Niektóre symbole – jak widniejąca na przegubie Gołębia charakterystyczna opaska – znak przynależności do gejowskiego środowiska – to kod do rozszyfrowania także dla rodziców. 

Justyna Czarnota, Śmierć gra na skrzypcach a Bóg nie jada sernikaNowa Siła Krytyczna

„Arka o ósmej” pokazywała świętość w formie ludzkiej, ale jednak bez żadnych wskazówek. Pokazywała dialog – nasz wewnętrzny, dotyczący spraw absolutnych, i pokazywała dialog w formie kłótni o to, czy On jest (z dużej litery i w ogóle).

Sylwia Chutnik, ŻydopingwinyRelacja z Małych Warszawskich Spotkań Teatralnych

Jest to bardzo ciekawa kombinacja atrakcyjnej estetyki, pozostającej w relacji ze sztuką współczesną, naprawdę solidnego aktorstwa zespołowego, ze wspaniałą głębią intelektualną. 

Alicja Rubczak, Teatr dla dzieci jest do niczegowww.dwutygodnik.com

 Istotne treści z dramatu Huba w połączeniu z dobrym aktorstwem, kontekstową scenografią, zabawnymi kostiumami i intrygującą muzyką dają w efekcie końcowym niezwykle wartościowe przedstawienie, z którego i dziecko, i rodzic wyniosą coś dla siebie.

Małgorzata Kowalska, Pingwiny też mają wątpliwościwww.teatrakcje.pl

Na Arce o ósmej
Pavel Hubička

Pierwszy Pingwin – Krzysztof Grzęda
Drugi Pingwin – Marta Parfieniuk-Białowicz
Trzeci Pingwin – Andrzej Korkuz
Gołąb – Mariusz Wójtowicz
Stary Człowiek – Jacek Pysiak

Aigner co i rusz puszcza do dorosłego widza oko – dwuznaczne określenia, tajemnicze dla młodej widowni, są sygnałami dla starszej publiczności. Niektóre symbole – jak widniejąca na przegubie Gołębia charakterystyczna opaska – znak przynależności do gejowskiego środowiska – to kod do rozszyfrowania także dla rodziców. 

Justyna Czarnota, Śmierć gra na skrzypcach a Bóg nie jada sernikaNowa Siła Krytyczna

„Arka o ósmej” pokazywała świętość w formie ludzkiej, ale jednak bez żadnych wskazówek. Pokazywała dialog – nasz wewnętrzny, dotyczący spraw absolutnych, i pokazywała dialog w formie kłótni o to, czy On jest (z dużej litery i w ogóle).

Sylwia Chutnik, ŻydopingwinyRelacja z Małych Warszawskich Spotkań Teatralnych

Jest to bardzo ciekawa kombinacja atrakcyjnej estetyki, pozostającej w relacji ze sztuką współczesną, naprawdę solidnego aktorstwa zespołowego, ze wspaniałą głębią intelektualną. 

Alicja Rubczak, Teatr dla dzieci jest do niczegowww.dwutygodnik.com

 Istotne treści z dramatu Huba w połączeniu z dobrym aktorstwem, kontekstową scenografią, zabawnymi kostiumami i intrygującą muzyką dają w efekcie końcowym niezwykle wartościowe przedstawienie, z którego i dziecko, i rodzic wyniosą coś dla siebie.

Małgorzata Kowalska, Pingwiny też mają wątpliwościwww.teatrakcje.pl

Logo Teatr Baj Pomorski oraz Herb Miasta ToruńLogo Teatr Baj Pomorski oraz Herb Miasta Toruń w wersji kontrastowej