Księga Dżungli
Klasyczne opowiadania ze zbioru ,,Księga Dżungli” R. Kiplinga ułożone zostały w wartką historię chłopca wychowanego w lesie przez wilki. W spektaklu krok po kroku przedzieramy się przez najgłębsze zakątki tropikalnej puszczy, poznając panujące w niej prawa, zwyczaje, tajemnice i sekrety. Jak się okazało, reguły panujące w świecie zwierząt niewiele różnią się od tych, które tworzą ludzie…
Twórcy spektaklu przekazują widzowi informację, że wszyscy w środku jesteśmy trochę zwierzętami, odważnymi, tchórzliwymi, przebiegłymi, lub zupełnie pozbawionymi sprytu – w każdym siedzi dzikie zwierzę, trochę jak w klatce. Uwolnione… może zrobić dużo dobrego i dużo złego. Ale musimy wiedzieć jedno, że nikt nie ma prawa krzywdzić ani zabijać dla przyjemności. Ani zwierzę, ani człowiek. Takie jest prawo zwierząt, i takie jest prawo dżungli. Ludzie czasem o tym zapominają.
(fot. Mateusz Jagielski)
Normalny: 38 zł
Ulgowy: 34 zł
Grupowy: 30 zł
Scenariusz i reżyseria: Daniel Arbaczewski
Asystent reżysera: Andrzej Korkuz
Scenografia: Dariusz Panas
Muzyka i przygotowanie wokalne: Hubert Pyrgies
Ruch sceniczny: Marta Bury
Videoprojekcje: Aleksander Janas
Inspicjent: Hanna Grewling-Murawska
Premiera: 19.11.2017
Czas trwania: 60 min
Od lat: 6
Dominika Miękus
Marta Parfieniuk-Białowicz
Edyta Łukaszewicz-Lisowska
Krzysztof Parda
Krzysztof Grzęda
Andrzej Korkuz
Andrzej Słowik
Jacek Pietruski
Spektakl jest bardzo oryginalnym zjawiskiem artystycznym; jednorodnym stylistycznie i harmonijnie zgranym na wszystkich płaszczyznach. Wiele zawdzięcza też znakomitej grze zespołowej Dominiki Miękus, Marty Parfieniuk- Białowicz, Edyty Łukaszewicz-Lisowskiej, Krzysztofa Pardy, Krzysztofa Grzędy, Andrzeja Korkuza i Andrzeja Słowika.
Anita Nowak, Etyka, ekologia i artyzm, e-teatr.pl
I choreografia. Prawdziwy majstersztyk. Aktorzy „Baja Pomorskiego” dali popis swej kondycji fizycznej, idealnie naśladując zwierzęce zachowania. Dynamizm ich gry porywał widownię. Ich ruchy, gesty, mimika perfekcyjnie ilustrowały przeżywane przez zwierzęta emocje. Oddawały sens zdarzeń.
Ilona Słojewska, Poczuj serce dżungli, Dziennik Teatralny
W ,,Księdze Dżungli” uwagę zwraca przede wszystkim piękna scenografia. Do jej stworzenia wykorzystano głównie naturalne materiały (…) Wydźwięk spektaklu zmierza w kierunku ekologii i etyki. Najważniejsza zasada prawa dżungli mówi o tym, że nikt nie ma prawa krzywdzić ani zabijać dla przyjemności. Stosują się do niej zwierzęta, lecz nie zawsze. Ponadto ,,Księga Dżungli” staje się pretekstem do refleksji nad animalistyczną stroną naszej natury. Wszak w każdym z nas jest coś ze zwierzęcia.
Marta Siwicka, Teatralna przygoda z egzotyczną fauną, ,,Gazeta Pomorska”
Obok istotnego przesłania przedstawienia, widać, jak wiele pomysłowości i energii twórczej jego reżyser włożył w ekspozycję postaci zwierząt, początkowo niewidocznych, by po chwili, jak za sprawą czarodziejsko-świetlistej różdżki, ujawnionych przed oczami widzów! To ogromne pole do popisu wyobraźni młodego widza (…)
Aram Stern, Dżungla z rentgenowskiego zdjęcia, Menażeria
Dominika Miękus
Marta Parfieniuk-Białowicz
Edyta Łukaszewicz-Lisowska
Krzysztof Parda
Krzysztof Grzęda
Andrzej Korkuz
Andrzej Słowik
Jacek Pietruski
Spektakl jest bardzo oryginalnym zjawiskiem artystycznym; jednorodnym stylistycznie i harmonijnie zgranym na wszystkich płaszczyznach. Wiele zawdzięcza też znakomitej grze zespołowej Dominiki Miękus, Marty Parfieniuk- Białowicz, Edyty Łukaszewicz-Lisowskiej, Krzysztofa Pardy, Krzysztofa Grzędy, Andrzeja Korkuza i Andrzeja Słowika.
Anita Nowak, Etyka, ekologia i artyzm, e-teatr.pl
I choreografia. Prawdziwy majstersztyk. Aktorzy „Baja Pomorskiego” dali popis swej kondycji fizycznej, idealnie naśladując zwierzęce zachowania. Dynamizm ich gry porywał widownię. Ich ruchy, gesty, mimika perfekcyjnie ilustrowały przeżywane przez zwierzęta emocje. Oddawały sens zdarzeń.
Ilona Słojewska, Poczuj serce dżungli, Dziennik Teatralny
W ,,Księdze Dżungli” uwagę zwraca przede wszystkim piękna scenografia. Do jej stworzenia wykorzystano głównie naturalne materiały (…) Wydźwięk spektaklu zmierza w kierunku ekologii i etyki. Najważniejsza zasada prawa dżungli mówi o tym, że nikt nie ma prawa krzywdzić ani zabijać dla przyjemności. Stosują się do niej zwierzęta, lecz nie zawsze. Ponadto ,,Księga Dżungli” staje się pretekstem do refleksji nad animalistyczną stroną naszej natury. Wszak w każdym z nas jest coś ze zwierzęcia.
Marta Siwicka, Teatralna przygoda z egzotyczną fauną, ,,Gazeta Pomorska”
Obok istotnego przesłania przedstawienia, widać, jak wiele pomysłowości i energii twórczej jego reżyser włożył w ekspozycję postaci zwierząt, początkowo niewidocznych, by po chwili, jak za sprawą czarodziejsko-świetlistej różdżki, ujawnionych przed oczami widzów! To ogromne pole do popisu wyobraźni młodego widza (…)
Aram Stern, Dżungla z rentgenowskiego zdjęcia, Menażeria