Karnawał zwierząt
Do spokojnego i zrównoważonego świata zwierząt trafia pewien rozbitek – przybysz z „innej planety”. Jego pojawienie się generuje strach i powszechną destabilizację. Czy lęk przed „obcym” stanowi rzeczywiście jedyną słuszną reakcję na to, co nieznane?
Przedstawimy przed Wami choreograficzną opowieść o poznawaniu i oswajaniu „innego”, umiejscowioną w kontekście aktualnych rozważań o Sztucznej Inteligencji.
Spektakl stanowi opowieść o pięknie i niezwykłości świata, a także o radości płynącej z jego poznawania. To pretekst do tego, aby pewne kwestie ujrzeć w nieco innym kontekście. Przy okazji zabieramy naszego widza w podróż po różnych stylach i gatunkach muzycznych, dla której punktem wyjścia staje się klasyczna kompozycja Camille’a Saint-Saënsa.
Przedstawienie i warsztaty przygotowane w ramach przedsięwzięcia ,,<<AI-Art>>. Sztuka, technologia i ekologia w Teatrze” finansowanego w wyniku realizacji Inwestycji A2.5.1 Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Partnerami Teatru są ONDE S.A., Politechnika Bydgoska oraz Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Reżyseria i Dramaturgia: Adrian Wilk
Scenografia: Barbara Guzik
Muzyka: Jan Gembala (w oparciu o kompozycję Camille’a Saint-Saënsa)
Inspicjentka: Edyta Borszewska
Premiera: 26.11.2024
Czas trwania: 40 min
Od lat: 5
Anna Chudek-Niczewska
Dominika Miękus
Jakub Durniat
Andrzej Słowik
Jak w każdej bajce, tak i w Bajowym „Karnawale zwierząt” zawarto wychowawczy morał. Tu jest nim tolerancja dla inności. No bo jeśli sztuczna inteligencja tak doskonale dogaduje się z naturą i potrafi się od niej uczyć, to chyba i żyjący na jednej planecie ludzie powinni wykazywać wobec siebie więcej zrozumienia…
Anita Nowak, Bajka XXI wieku, e-teatr.pl
Ten muzyczno-choreograficzny spektakl przywołuje świat baśni i fantazji nadając mu na wskroś niezwykły wymiar artystyczny. Obrazuje fenomen naszego świata i pyta, czy zawsze o niego dbamy? Czy zdajemy sobie sprawę z tego, że nasze życie może obudzić zachwyt w obcym? Ale czy przypadkiem nie przypomina nam i o tym, że i my mamy szansę odkrywania go na nowo?
Ilona Słojewska, Jak piękno naszej planety zafascynowało Obcego?, „Dziennik Teatralny”
Zdecydowanie wyrafinowane pozostają za to oprawa sceniczna (…) oraz choreografia autorstwa Adriana Wilka. Zwisające liany nadają scenie głębię i w każdym momencie mogą stać się drzewem lub tłem dla ustawień aktorskich, oświetlanych tak, iż dają złudzenie hologramów, a nie żywych aktorek i aktorów.
Aram Stern, Skan ekosystemu, Teatr dla Wszystkich
Anna Chudek-Niczewska
Dominika Miękus
Jakub Durniat
Andrzej Słowik
Jak w każdej bajce, tak i w Bajowym „Karnawale zwierząt” zawarto wychowawczy morał. Tu jest nim tolerancja dla inności. No bo jeśli sztuczna inteligencja tak doskonale dogaduje się z naturą i potrafi się od niej uczyć, to chyba i żyjący na jednej planecie ludzie powinni wykazywać wobec siebie więcej zrozumienia…
Anita Nowak, Bajka XXI wieku, e-teatr.pl
Ten muzyczno-choreograficzny spektakl przywołuje świat baśni i fantazji nadając mu na wskroś niezwykły wymiar artystyczny. Obrazuje fenomen naszego świata i pyta, czy zawsze o niego dbamy? Czy zdajemy sobie sprawę z tego, że nasze życie może obudzić zachwyt w obcym? Ale czy przypadkiem nie przypomina nam i o tym, że i my mamy szansę odkrywania go na nowo?
Ilona Słojewska, Jak piękno naszej planety zafascynowało Obcego?, „Dziennik Teatralny”
Zdecydowanie wyrafinowane pozostają za to oprawa sceniczna (…) oraz choreografia autorstwa Adriana Wilka. Zwisające liany nadają scenie głębię i w każdym momencie mogą stać się drzewem lub tłem dla ustawień aktorskich, oświetlanych tak, iż dają złudzenie hologramów, a nie żywych aktorek i aktorów.
Aram Stern, Skan ekosystemu, Teatr dla Wszystkich